Go Clean

Our Go Clean approach

Delicious in every way.


At Délifrance we exist to bake everyday delicious – bringing joy to our customers every day.

We believe the beauty in our delicious food doesn’t just come from how it tastes and how it looks but also from the way it is made. From the responsible sourcing of our ingredients to the care we put in crafting our recipes, we want our products to be simply enjoyed without question.

It was this desire to consistently look for a ”better way” that inspired our ”Go Clean” journey.
”Go Clean” is our commitment to every one of our customers to deliver:

Eenvoudiger recepten

Eenvoudige ingrediënten die iedereen begrijpt en die aansluiten bij de nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, de regelgeving en de veranderende wensen van de consument.  

ONZE VERBINTENISSEN

We verbinden er ons toe onze ingrediëntenlijst te vereenvoudigen door in alle productcategorieën rode* additieven te bannen en het gebruik van oranje* additieven tot het minimum te beperken.

We zullen tegen 2021 alle rode additieven in de ‘made in France’ producten die Délifrance in Europa vervaardigt stoppen, en idem voor alle producten tegen 2022.

* We hebben onze eigen classificatie opgesteld door middel van kruisverwijzingen naar gegevens uit de Europese regelgeving, gezamenlijke databases over voedingsmiddelen en de verplichtingen van onze klanten.

 

ONZE CONCRETE ACTIES



 Al onze bakklare roombotercroissants en de boterchocoladekoeken die worden vervaardigd in onze fabrieken in Europa zijn CLEAN.

 Ons Délifrance Héritage broodgamma dat in Frankrijk wordt vervaardigd, is CLEAN.

 

Duurzamere ingrediënten

We bevorderen het gebruik van grondstoffen uit duurzame praktijken, waardoor de impact op het milieu en op het dierenwelzijn tot een minimum wordt beperkt.

ONZE VERBINTENISSEN

Dit is waartoe we ons verbinden:

- 75% van de tarwe is vrij van graanopslaginsecticiden voor de door Délifrance vervaardigde producten ‘made in France’, tegen 2021
- 100% vrije-uitloopeieren voor alle producten, tegen 2025.
- 100% gecertificeerde cacao tegen 2025, met een tussenstap van 50% tegen 2022.
- 100% RSPO-gecertificeerde palmolie tegen 2021. We zullen ook meer producten ontwikkelen met palmolie-alternatieven zoals kokosnootolie, sheaboter of cacaoboter.
- Geen palmolie in het hele Délifrance Feel Good gamma tegen 2025.

ONZE CONCRETE ACTIES

We gebruiken nu al:

 100% vrije-uitloopeieren sinds januari 2020 voor de door Délifrance vervaardigde producten ‘made in Europe’

 100% vrije-uitloopeieren in al onze koffiekoeken van de gamma’s Délifrance Héritage en Délifrance Feel Good

 95% RSPO-gecertificeerde palmolie in Europa

 We lanceerden recentelijk een gamma organische viennoiseries en broden + een volvegan en palmolievrije croissant

 

 

‘Beter voor u’ producten

We beloven minder zout en minder suiker te gebruiken in onze recepten. Intussen blijven wij producten ontwikkelen die inspelen op de hedendaagse noden: superfood, glutenvrij, veggie, vegan.

ONZE VERBINTENISSEN

Dit is waartoe we ons verbinden:

Gemiddeld 5% minder suiker tegen 2021 en 10% minder suiker tegen 2025 per categorie voor alle door Délifrance vervaardigde producten.
Gemiddeld 5% minder zout* tegen 2021 voor alle door Délifrance vervaardigde producten.
Verdubbeling van het aantal productcodes in ons Délifrance Feel Good gamma tegen 2025.

* Gemiddeld 5% minder zout behalve door het broodgamma Délifrance Essentials ‘made in UK’ dat al een lager zoutgehalte heeft in overeenstemming met de lokale regelgeving.  

ONZE CONCRETE ACTIES

 We zijn begonnen het zout in onze broden te verminderen. Eerst kwam de veeleisende Britse markt aan de beurt, waar de lokale aanbevelingen zeer streng zijn

We lanceerden ook:

  resp. 24% en 20% minder zout in de botercroissant en de chocoladekoek vergeleken met het vorige recept


 twee recepten voor ontbijtmuffins met 30% minder suiker vergeleken met soortgelijke producten

 het Go! BrØd brood, rijk aan eiwitten, vezels en omega-3, bron van vitamine B9, ijzer, magnesium, fosfor en zink

 een baguette met 25% minder zout vergeleken met soortgelijke producten

 

Welk producten kunnen als “clean” of “cleaner” worden bestempeld?

Als onderdeel van onze Go Clean aanpak, hebben wij alle productreferenties in onze cataloog geanalyseerd om te ze kwalificeren. Daarom zult u merken dat we bepaalde producten als CLEAN of CLEANER aanduiden.

CLEAN: omdat ze geen additieven of alleen groene additieven in de ingrediëntenlijst bevatten, vrij zijn van kunstmatige kleur- of smaakstoffen, geen niet-gecertificeerde palmolie in het recept hebben, geen gehydrogeneerd vet noch eieren van opgehokte kippen.

CLEANER: omdat hun receptuur zoveel mogelijk werd verbeterd. Die producten kunnen een of meer oranje additieven bevatten, maar geen rode additieven in de ingrediëntenlijst, zijn vrij van kunstmatige kleur- of smaakstoffen, hebben geen niet-gecertificeerde palmolie in het recept, geen gehydrogeneerd vet noch eieren van kooivrije kippen.

 

Concrete bewijzen met onze producten

Wist u dat?

Additieven in levensmiddelen worden gebruikt om de versheid en veiligheid te verbeteren en om ervoor te zorgen dat ze betaalbaar en handig blijven.

Lees meer over de rol van additieven >>

 

Whilst our ”Go Clean” journey will help our customers make better choices every day this can’t be at the expense of great taste and quality and this is a challenge our bakers and chefs are proud to rise to every day.

 

Stay tuned for regular updates !